17 Jul

Reuters has climate change deniers at the top

Reuters supplies most of the news that newspapers just reprint, so this has tremendous second order impacts. An ex-reporter there takes a look at the inside environs of Reuters:

“In April last year, Paul Ingrassia (then deputy editor-in-chief) and I met and had a chat at a company function. He told me he was a climate change sceptic. Not a rabid sceptic, just someone who wanted to see more evidence mankind was changing the global climate.

Progressively, getting any climate change-themed story published got harder. It was a lottery. Some desk editors happily subbed and pushed the button. Others agonised and asked a million questions. Debate on some story ideas generated endless bureaucracy by editors frightened to take a decision, reflecting a different type of climate within Reuters – the climate of fear.

By mid-October, I was informed that climate change just wasn’t a big story for the present, but that it would be if there was a significant shift in global policy, such as the US introducing an emissions cap-and-trade system.

Very soon after that conversation I was told my climate change role was abolished. I was asked to take over the regional shipping role and that I had less than a week to decide.”

(Via Climate change | THE BARON.)

This is why we need fewer newspapers just reprinting Reuters and providing actual news.